tisdag 30 augusti 2011

Dag ? Halvvägs

Ja hur många dagar är det egentligen jag kört på detta nu. Tror det är 2 veckor imorgon faktiskt. Det är iaf vad jag räknat ut efter att ha sett att imorgon har jag förbrukat hälften av pillrerna. Så halvvägs nu! :)

Imorse hade jag en mindre trevlig morgon. Var helt matt, kändes som att jag inte hade någon näring i kroppen alls vilket resulterade i en stor frukost. Lyckades ändå göra Mandelmjölk vilket var jättegott tillsammans med råris.

Såhär gör du mandelmjölk:
- Mixa mandel (blötlagd) till något som liknar mjöl
- Blanda i vatten, ca dubbelt så mycket som mängden mandel du måttat upp
- Mixa ihop
- Häll blandningen genom en trådsil. Njut!

Gjorde även något jag kallar för variant av lasagne med fejkparmesan. Den bestod av zucchini som pastalager och sedan salladsblandning (ruccula m.m.), paprika och purjolök. Självklart kan du ha i en hel del grönsaker till. Avsluta med ett lager zucchini till och mixade pumpakärnor. Krydda med valfria kryddor och ev. häll över lite mandelmjölk. Kör i ugnen på 225 grader ca 15-20 min.

Fysik: håller god form, gått ner lite i fettmassa vilket känns bra, promenerar varje morgon.
Humör: jag klarar det här trots motgångar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar