söndag 21 augusti 2011

Dag 5

Börjar känna mig lite piggare nu, piggare än vanligt faktiskt vilket känns jätteskönt. Kanske är det jag som är hoppfull eller så har helt enkelt pillrerna jag knaprar på och min diet gjort effekt på min kropp. Jag hoppas på det sista.

Det har inte ens gått en vecka men hittills har min mage varit glad, har inte haft ont eller halsbränna sen dag 2 tror jag. Är jätteskönt och visar att en bra kost har stor påverkan på kroppen och bakteriekulturen i den.

Har gjort mer undersökningar om just Candida och mat och håller på att skriva en bättre lista på vad jag kan äta och inte äta. Tänkte att jag uppdaterar listan från första dagen någon gång idag eller imorgon. Tills dess lämnar jag er med en trevlig länk på receptinspiration: http://www.thecandidadiet.com/recipes.htm

Fysik: ont i ryggen och armen, annars pigg och nöjd. Fortfarande hungrig oftare än vanligt. Tycker att jag blivit något slimmare, min snubbe sa att min rumpa blivit fastare. Skadar ju inte att gå ner lite fett, har lite mer än jag borde även om det inte är ohälsosamt.

Humör: Är gladare nu. Några dagar sen kunde jag nästan börja gråta för vad som, tror det var hormoner som spökar i och med omställningen. Känner mig lite mer säker med vad jag gör, även om gårdagens skräpmat på stan var väldigt lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar