måndag 22 augusti 2011

Dag 6

Snart har en vecka gått och jag tror att det jobbigaste faktiskt är över. Det svåra har jag tyckt varit att komma på vad jag kan äta, men det såg ni nog igår att det har släppt rätt mycket. Jobbigt har också varit att vara sugen på alla dessa saker jag inte får äta just nu. Kan få konstiga cravings på potatis ibland som jag uppenbarligen får vänta med ett tag till...

Har varit produktiv och duktig idag. Känns som att nu när jag börjar få energi orkar jag ta tag i saker jag borde gjort för länge sen. :)


Till kvällsmat ikväll blev det lite lyx, grönsaksburgare. Istället för bröd virade jag in alltsammans i ett stort salladsblad. Det blev riktigt gott och såg lite kul ut. Testa du med!


Till lunch blev det en slags mixad kall soppa baserad på främst purjolök och blandade salladsblad. Blev förvånandsvärt gott men inte så mättande. Hade tänkt ha i avocado också för lite konsistens men den var alldeles för hård fortfarande men tror det kommer bli jättebra nästa gång. Åt denna tillsammans med ett stekt ägg.



Här kommer lite bilder på gårdagens experiment också: Taco goes kåldolme. Gjorde en mix på grönsaker du brukar ha i tacos blandat med lite gräddfil. Stekte även upp lite soyafärs och kokade upp kålbladet lätt för att de skulle bli lättare att hantera.
Sedan fyllde jag dessa med grönsaksblandningen och soyafärsen och rullade ihop de med vecken neråt. Kör i ugnen ca 15 min och sen är de klara att ätas. Här serverade tillsammans med rester från risotton.























Fysik: pigg, haft mycket energi idag, lite bättre i ryggen men fortfarande stel

Humör: kreativ, produktiv, allt är bra tralala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar