tisdag 11 oktober 2011

2 månader har gått

Mina 2 månader och steg 1 och 2 är avklarade. Nu återstår bara steg 3: att testa sig fram, en sak i taget, för att se vad jag är känslig mot. Steg för steg går jag tillbaka till en mer "normal" kost. Viktigt här är att se till att få i sig många goda probiotiska bakterier (ex från yoghurt, surkål, syrade grönsaker) och att vara nogrann med att lyssna till sin kropp.

Jag tror jag kommer fortsätta äta mina pannkakor till frukost, dom är så underbara. Kanske variera mig lite med specialscones (håller på att jobba fram ett bra recept) nån gång ibland. Kommer fortsätta köpa naturella och laktosfria yoghurten med bakteriekultur för den är både god och nyttig. Att laga mat från grunden och inte köpa en massa processerad mat är också något jag kommer försöka jobba med.

Vad jag tror jag är känslig för är vete och att äta mjölkprodukter som inte är tillagade (laktosen antagligen) samt socker i för stora mängder. Ska testa mig fram för att se om det stämmer men allt pekar mot det hittills. Så försöker undvika detta. Kommer bli så skönt att kunna gå ut och äta på restaurang med gott samvete igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar